Spolszczenie Brütal Legend - zakończyliśmy etap tłumaczenia

ProjektyZ przyjemnością informujemy, że etap tłumaczenia polonizacji gry Brütal Legend został zakończony. Jest to jednocześnie pierwsza informacja na temat tego projektu, choć prace trwają od pół roku. Na dniach zostanie rozpoczęty etap korekty, którego zadaniem jest wyłapanie wszelkich błędów i ujednolicenie tekstów pod kątem stylistyki. Kolejnym krokiem będą testy lingwistyczne, jednak na obecną chwilę trudno przewidzieć, kiedy zostaną one rozpoczęte.

Jest to już drugi, po grze Contrast, projekt, który może zostać ukończony już w niedługim czasie. Tradycyjnie jednak prosimy o uzbrojenie się w cierpliwość. Musicie zrozumieć, że robimy to w swoim wolnym czasie i nie otrzymujemy za to żadnych pieniędzy. Przerwy w newsach również wynikają z tego samego - czasem lepiej po prostu zamilknąć i skupić się na tłumaczeniu. Niemniej, na pewno Was poinformujemy i co nieco pokażemy, gdy prace będą wystarczająco zaawansowane.

Brütal Legend - gra fantasy z mocną dawką ostrego rocka! Wcielamy się w postać Eddiego Riggsa, który na co dzień zajmuje się techniczną stroną koncertów heavy metalowych. Z pewnością nie jest to jego marzenie, zważywszy na fakt, że sam potrafi nieco wykrzesać z gitary. Jego los odmienia się jednak, gdy kilka kropel krwi spada na masywną sprzączkę w jego pasie, który okazuje się być siedliskiem przeklętego demona... W ten sposób zostaje przeniesiony do świata fantasy wzorowanego na okładkach heavymetalowych albumów muzycznych. Jest wiec ciekawie i na pewno inaczej niż w konkurencyjnych grach. Tym bardziej, że w Brütal Legend głosu głównej postaci użyczył sam Jack Black, a ponadto w produkcji wystąpili również inni muzycy, tacy jak Ozzy Osbourne, Lemmy Kilmister, Rob Halford i Lita Ford. Całości dopełnia ponad 100 ostrych, rockowych kawałków.


Brutal Legend - Spolszczenie gry 01 Brutal Legend - Spolszczenie gry 02 Brutal Legend - Spolszczenie gry 03 Brutal Legend - Spolszczenie gry 04

Spolszczenie gry Contrast coraz bliższe ukończenia

Iron SquadNiech nie zmyli Was cisza, jaka zapanowała na naszej stronie w ostatnich trzech tygodniach. Ten czas wykorzystaliśmy na rozwiązywanie problemów technicznych przy tłumaczonych przez nas grach. Jedną z nich jest Contrast, którą zapowiedzieliśmy na początku grudnia. I tak, jak się spodziewaliśmy - etap tłumaczenia poszedł bardzo sprawnie i został zakończony. Szybki postęp został jednak zahamowany, tradycyjnie już, przez czcionki, w których brakowało polskich znaków diakrytycznych.

Edycja tych plików okazała się bardziej kłopotliwa niż początkowo zakładaliśmy. Dobra wiadomość na tę chwilę jest jednak taka, że sytuacja została opanowana. Ta część prac powinna zostać zakończona w najbliższym czasie, po czym przystąpimy do testowania gry. Ile czasu nam to zajmie? Tego, jak zwykle, przewidzieć nie możemy, ale wedle wczesnych szacunków polonizacja gry Contrast ukaże się w lutym.


Contrast to logiczna gra platformowa utrzymana w stylistyce wodewilu i dość niespotykanym sposobie prowadzenia rozgrywki. Polega ona bowiem na tym, że sterujemy postacią w pełnym 3D (widok zza pleców), jednak nasza postać posiada umiejętność przeobrażania się w cienie, przez co rozgrywka zmienia się w tradycyjną dwuwymiarową platformówkę. Z kolei klimat jest doskonale podkreślany przez soundtrack - przyjemny jazzik. W dniu ujawnienia tego projektu, zadano nam pytanie "czy gra posiada fabułę?". Otóż, posiada, i to ciekawą. Jest w niej sporo sytuacji, które śmieszą, ale też takie, które zmuszają do refleksji. Mimo że gra Contrast przedstawia dość wyimaginowany świat, to porusza jakże ludzki temat nieszczęśliwego dzieciństwa. Jej głównymi bohaterkami są dwie dziewczynki: Didi, której matka została niedawno zamordowana, a ojciec nie wykazuje zbytniego zainteresowania córką; oraz starsza Dawn, która zobowiązuje się do zmiany wydarzeń z przeszłości, by naprawić sytuację rodzinną młodszej bohaterki.

9. urodziny zespołu Iron Squad!

Wesołych świąt życzy Iron Squad

9. urodziny zespołu Iron Squad!


Nie do wiary, że dziś mija 9. rocznica powstania zespołu Iron Squad. Dokładnie 30 grudnia 2004 roku rozpoczęto prace nad pierwszą polonizacją, która - o dziwo - miała być jednorazowym projektem, zaś później jedynie wstępem do tworzenia autorskich modyfikacji do gier. Jak widać, ta część planu nie wypaliła, ale przy okazji wyszło na jaw, że tworzenie spolszczeń idzie nam całkiem nieźle.

Wierzcie nam lub nie, ale wiele się przez ten czas zmieniło. Zresztą, wystarczy nadmienić fakt, że jedyną osobą, która pamięta pierwsze lata działalności Iron Squadu jest jego założyciel - Krystian "Len" Machnik. Cały ten czas nadzorował on prace zespołu i poprowadził 90% z kilkudziesięciu opublikowanych do tej pory projektów (a były to nie tylko polonizacje gier). Jednak on sam nie zdziałałby nic bez udziału naprawdę wielu osób, które przez ten czas przewinęły się przez IS. Nie da się ukryć, że filarem każdej grupy jest dobry, ale przede wszystkim trwały zespół, a z tym w ciągu ostatnich 2 lat nie było u nas najlepiej. Dlatego naszym aktualnym priorytetowym celem jest stworzenie możliwie najmniejszego i samowystarczalnego zespołu. W tym celu cały czas prowadzimy nabór, więc jeśli uważasz, że Twoja pomoc wiele wniesie - napisz do nas.

A jakie plany na nadchodzący rok? Przede wszystkim, mamy nadzieję, że będzie on lepszy niż mijający. W pierwszej kolejności chcemy dokończyć ostatnie zaległe projekty, które nam zostały, tj. Brutal Legend, FTL: Faster Than Light, no i długo oczekiwane Borderlands 2. To duże gry, więc będą od nas wymagały dużych nakładów pracy i czasu. Dlatego też w najbliższym okresie nie planujemy rozpoczynania nowych projektów. Tym bardziej, że rok 2014 szykuje się niezwykle pracowicie...

Póki co, zapraszamy na wirtualną degustację małego, urodzinowego tortu, który specjalnie na tę okazję upiekła Magdalena "Tallana" Górska-Biegańska (zdjęcie u góry newsa).

Grywalnych świąt życzy Iron Squad!

Wesołych świąt życzy Iron Squad

Spolszczenie Mark of the Ninja do pobrania!

ProjektyTermin ujawniliśmy - obietnicy dotrzymaliśmy. We wtorek zapowiedzieliśmy, że w piątek opublikujemy spolszczenie Mark of the Ninja, a że ta data stała się faktem, to czas najwyższy odpalić grę! Polonizacja zawiera tłumaczenie wszystkich tekstów w wersji podstawowej oraz wydanym w sierpniu tego roku DLC "Special Edition", które wprowadza dodatkową misję i komentarze twórców. A wszystko w wygodnym i prostym do bólu instalatorze, który poprowadzi Was przez proces aplikacji polskiego języka.

Co ciekawe, pierwotnie Mark of the Ninja miało być prostym projektem, robionym nieco na uboczu innych, większych. Szybko się jednak okazało, że zbyt pochopnie wydaliśmy ocenę. Przede wszystkim - gra zawiera niespotykanie dużo tekstu, jak na platformówkę, oraz sporo zapożyczeń z kultury Japonii, których tłumaczenie wymagało od tłumaczy zasięgnięcia dodatkowej wiedzy. Warto tu wymienić chociażby haiku: japońską formę poetycką składającą się z 17 sylab podzielonych na trzy części znaczeniowe po 5, 7 i 5 sylab. Jednak znacznie większymi trudnościami okazały się czcionki, które często wydawały się przeczyć prawom logiki. Mieliśmy też dużo problemów z długością tekstów (podczas testów okazało się, że w wielu miejscach pole na tekst jest mocno ograniczone), co niosło ze sobą konieczność skracania wielu zdań przy jednoczesnym dbaniu o to, by nie ucierpiała na tym stylistyka.


Zresztą, nie tylko te aspekty były przez silnik gry traktowane dość osobliwie, ale ostatecznie udało nam się wszystko opanować i mamy nadzieję, że będziecie zadowoleni z efektów naszych starań. A gdybyście przypadkiem znaleźli coś, co warto poprawić - zróbcie zdjęcie i wrzućcie na nasze forum, a zajmiemy się tym i wydamy stosowne łatki. Spolszczenie Mark of the Ninja waży zaledwie 1,90 MB, więc możecie pobierać bez obaw, że nadwyrężycie dostawcę internetu.


Mark of the Ninja to dwuwymiarowa platformówka z elementami skradankowymi, za którą odpowiada studio Klei Entertainment znane za sprawą popularnego Shanka. Jak nietrudno wywnioskować z tytułu tej produkcji, gracz wciela się w wojownika ninja, który niepostrzeżenie przemyka na terytorium przeciwnika, by efektownie się z nim rozprawić, nie wzbudzając przy tym alarmu. Gra zdobyła wiele pochlebnych opinii zarówno graczy, jak i recenzentów zdobywając przy tym często maksymalne noty.

Mark of the Ninja - Spolszczenie gry od Iron Squad 01 Mark of the Ninja - Spolszczenie gry od Iron Squad 02 Mark of the Ninja - Spolszczenie gry od Iron Squad 03 Mark of the Ninja - Spolszczenie gry od Iron Squad 04

Daj się wciągnąć! Iron Squad poszukuje zdolnych ludzi!

Iron Squad - Dołącz do zespołu!


Jeśli nie lubisz siedzieć bezczynnie i każdego dnia zadajesz sobie pytanie „co dziś zrobiłem?”, to ta wiadomość jest skierowana do Ciebie. W związku ze zmianą kierunku rozwoju i przetasowaniami w składzie zespołu, Iron Squad poszukuje zdolnych i ambitnych do udziału w projektach, głównie związanych z polonizacjami gier, lecz nie tylko. W ostatnich tygodniach do naszego zespołu dołączyło kilku naprawdę dobrych tłumaczy, jednak by zespół mógł wykorzystać 100% swoich możliwości, potrzeba zaangażowania osób z umiejętnościami graficznymi i programistycznymi. Aktualnie do obsadzenia są stanowiska:

  • grafik

    Wbrew pozorom, pracy dla grafika w IS nie brakuje - tworzenie polonizacji to nie tylko tłumaczenie. Osoba na tym stanowisku musi wykazać się kreatywnością w obróbce grafiki (np. przerabianie tekstur w grach) czy tworzeniu grafik w oparciu o przygotowany plan bądź tworzenie własnego. Mile widziana jest umiejętność projektowania szablonów stron internetowych i plakatów.

  • programista

    Programista obejmuje jedno z najważniejszych stanowisk w zespole. Żeby tłumacze mogli rozpocząć swoją pracę, najpierw programista musi wydobyć z gry teksty oraz czcionki, by na końcu zaimplementować je, tworząc spójną, działającą całość. Efekty jego działań nakreślają pracę wielu osób, więc osoba ta musi wykazywać się pomysłowością i umiejętnością rozwiązywania problemów.

  • webmaster

    Jako że w planach mamy rozwój oficjalnej strony naszego zespołu, niezbędne jest utworzenie stanowiska webmastera. Osoba ta musi posiadać bardzo dobrą znajomość środowisk programowania stron internetowych, umiejętność rozwiązywania problemów, a także tworzenia nowych witryn. Mile widziana jest także znajomość języków obcych bądź inne, dodatkowe umiejętności.



Od każdego z kandydatów wymagamy kreatywności i umiejętności pracy w zespole. Cenimy sobie osoby komunikatywne i zmotywowane, by tworzyć, tworzyć i jeszcze raz tworzyć. A wbrew pozorom, lokalizowanie gier to proces, który wymaga zaangażowania także grafików i programistów. Ich umiejętności mają decydujący wpływ na działania reszty zespołu. Bez nich tłumacze nie mogą rozpocząć etapu przekładania tekstu na nasz język ojczysty. Osoby te obejmą więc jedne z najważniejszych funkcji w zespole Iron Squad. Jeśli więc uważasz, że będziesz pomocny bądź masz jakieś pytania - po prostu napisz do nas.

Spolszczenie gry od Iron Squad 01 Spolszczenie gry od Iron Squad 02 Spolszczenie gry od Iron Squad 03

Premiera spolszczenia Mark of the Ninja już w ten piątek!

ProjektyZ przyjemnością informujemy, że prace nad nieoficjalną polską wersją gry Mark of the Ninja dobiegły końca! Polonizację czekają jeszcze tylko drobne prace wykończeniowe i publikacja, która nastąpi 20 grudnia, czyli już w najbliższy piątek. Tłumaczenie obejmie wersję podstawową gry, jak i DLC "Special Edition" wydane w sierpniu bieżącego roku. A wszystko tradycyjnie w bardzo prostym i wygodnym instalatorze, który w ekspresowym tempie poprowadzi Was przez proces implementacji spolszczenia.

A żeby umilić Wam czas na oczekiwanie i przy okazji dać coś na dowód niedowiarkom, nagraliśmy kilkuminutowy gameplay z polskiej wersji Mark of the Ninja. Jeden z testerów przedstawia w nim działanie polonizacji na przykładzie wybranych misji. Zaznaczamy jednak, że nagranie pochodzi z wersji testowej, więc mogą się trafić błędy lub niedopatrzenia.


Mark of the Ninja to dwuwymiarowa platformówka z elementami skradankowymi, za którą odpowiada studio Klei Entertainment znane za sprawą popularnego Shanka. Jak nietrudno wywnioskować z tytułu tej produkcji, gracz wciela się w wojownika ninja, który niepostrzeżenie przemyka na terytorium przeciwnika, by efektownie się z nim rozprawić, nie wzbudzając przy tym alarmu. Gra zdobyła wiele pochlebnych opinii zarówno graczy, jak i recenzentów zdobywając przy tym często maksymalne noty.

Przypominamy: premiera spolszczenia Mark of the Ninja już w ten piątek!

Mark of the Ninja - Spolszczenie gry od Iron Squad 01 Mark of the Ninja - Spolszczenie gry od Iron Squad 02 Mark of the Ninja - Spolszczenie gry od Iron Squad 03 Mark of the Ninja - Spolszczenie gry od Iron Squad 04