Daj się wciągnąć! Dołącz do zespołu!

Spolszczenie L.A. Noire? Na pewno nie od nas

Iron SquadPrzez ostatnie miesiące byliśmy pod prawdziwym ostrzałem pytań o treści "Spolszczycie L.A. Noire?". Musimy przyznać, że zainteresowanie tą grą bardzo nas zaskoczyło, na co byliśmy odporni przez większość czasu. W pewnym momencie okazało się jednak, że nie ma dnia, aby ktoś nie zaproponował nam tej gry i wtedy zaczęliśmy się zastanawiać. Postanowiliśmy przyjrzeć się sprawie po premierze gry na PC i tak też uczyniliśmy.


Mieliśmy dużo czasu na przemyślenia, ale im dłużej myśleliśmy, tym mocniej nachodziły nas wątpliwości. Efekt jest taki, że wczoraj wieczorem podjęliśmy decyzję, że nie będziemy tłumaczyli L.A. Noire. Powodów jest mnóstwo i nie sposób wymienić wszystkich, jednak najważniejszym czynnikiem jest brak zainteresowania ze strony członków IS. Mało tego - nie były do tego przekonane nawet jedyne osoby, które rozważały ten projekt a wobec tego sprawa wydaje się oczywista. Po prostu nie ma sensu pchać się na coś, co nawet nas nie interesuje.

Tym bardziej, że rozpoczęcie prac nad spolszczeniem L.A. Noire mogłoby okazać się zgubne dla Iron Squad. Aktualnie pracujemy nad czterema polonizacjami, z czego jedna, GTA IV: The Ballad of Gay Tony, to duży projekt wymagający wiele uwagi. Wzięcie kolejnego dużego, przed ukończeniem pierwszego, miałoby mocny wpływ na prace nad wszystkimi pozostałymi i praktycznie zablokowało nam kolejne na co najmniej kilka następnych miesięcy. Tworzenie spolszczenia L.A. Noire byłoby złe dla naszego zespołu - musicie uwierzyć nam na słowo. Więcej na ten temat możecie przeczytać na naszym forum. Wiedzcie jednak, że zawsze możecie zasugerować nam jakieś gry do tłumaczenia. Najlepiej to uczynić za pomocą specjalnej ankiety w której możecie przy okazji ocenić działania naszego zespołu.
31 komentarzy
Komentarze
  • FyodorChoke

    No i stało się. Sam na początku szczerze zachęcałem do tłumaczenia resztę ekipy, ale nawet ja w pewnym momencie zwątpiłem...

    Wydaje mi się, że którymś tam powodem oprócz braku zainteresowania ze strony ekipy jest... brak edytora plików gry. Tak, i nie zanosi się, żeby takowy powstał, a i mnie samego nie ciągnie, żeby się za niego wziąć. Są lepsi ode mnie, a nie zrobili go.

  • John

    Dobrze że gry nie spolszczycie moim zdaniem ta gra to dno do tego optymalizacja gorsza niż w GTA 4 a gra wygląda słabo

  • asdat0r

    @John
    aha..
    L.A. Noire ma lepszą wydajność jak GTA 4, może i graficznie jest leciutko słabsze, ale jest ok. Fabuła zajebista i pomysł na grę zajebisty jak i wykonanie. Jedynie co mnie irytuje to model jazdy samochodem.

  • 302

    szkoda, mam nadzieję że inna grupa się za to weźmie(a na pewno tak będzie) i wtedy pogram sobie;)

  • elejnua

    Trochę zdziwiły mnie te powody, które zostały podane w tekście (a raczej nie przedstawienie innych). Bliżej prawdy jest kalwi. Na polskiej - tak zwanej - scenie (hehe) nie ma technika, który poradziłby sobie z rozgryzieniem pliczków L.A. Noire. Na tę chwilę narzędzia na pewno tworzy jeden Rosjanin i pewna francuska grupa. Polska jest - ujmując to delikatnie - w czasach kamienia łupanego, jeśli chodzi o tworzenie toolkitów do tłumaczeń. Sprawa jest prosta - jak ktoś z zagranicy rozgryzie tę grę pod względem technicznym, Polacy rzucą się na tłumaczenie jak sęp na Prometeusza. :)

  • bar

    I bardzo dobrze zrobiliscie najwazniejsze jest GTA IV: The Ballad of Gay Tony czekam z niecierpliwością na to

  • qooboos

    Nie powiedziałbym, że nie ma zdolnych "techników", ale prawdą jest, że nikt z Polski nigdy nie rzuca się na tworzenie narzędzi. Doskonałym przykładem jest seria Jagged Alliance - choć w naszym kraju te gry mają mnóstwo fanów, to i tak wszystkie narzędzia zrobili Rosjanie i Niemcy (czyli standardowo).

    Jednak takie na pewno w końcu się pojawią, ale czy wówczas weźmiemy się za to? Szczerze wątpię, bo ważniejszym czynnikiem jest wielkość tej gry i fakt, że jeszcze nie skończyliśmy innych projektów.

  • elejnua

    Tak, ja wiem - zdolnych do wszystkiego (if you know what i mean). :)

  • SKAWalker

    Miejcie odwagę powiedzieć, że macie w DUPIE L.A. NOIRE i tyle. Po co tłumaczyć sie jakimiś technikaliami. Olaliście grę i tyle. Macie u mnie (za brak szczerości) ogromnego minusa.

  • 256

    @SKAWalker
    Już nie rozpoczynaj flame'u tylko przeczytaj ze zrozumieniem:
    "najważniejszym czynnikiem jest brak zainteresowania ze strony członków IS"
    Innymi słowy nie interesuje nas ten projekt. Co prawda ja też chciałbym się nim zająć, ale:
    - za mało jest osób chętnych podjąć się tego projektu
    - pliki są zaszyfrowane przy użyciu Blowfish i nie ma jeszcze klucza do tego

    Nie zarzucaj nam nieszczerości tylko Len wymienił w skrócie o co chodzi. Jeśli napisał, że nie interesuje go ten projekt, to tak właśnie jest i nie zrzuca winy na sprawy techniczne, które TEŻ występują.

    Wiem to, bo sam do dziś dłubię w tym LA Noire i staram się ogarnąć z której strony to ugryźć. Jedyne co wiem to tyle, że wersje konsolowe nie mają zabezpieczeń w plikach.

  • ...

    Czyli pliki są jednak w jakiś sposób zaszyfrowane? Bo na jednej stronce o dość szemranej opinii słyszałem, że "tu siem pszybije, tam siem potlepi i ogulnie to wszysko banau ino jes".

  • ...

    BTW cieszyniaki.cba.pl - bemberg i johnny robią spolszczenie do L.A. Noire. ;)

  • 256

    Tak, wersja PC jako jedyna ma zaszyfrowane pliki, natomiast PS3 i X360 już nie.

  • FyodorChoke

    Co do szyfrowania Blowfish, no to niestety bez encryptera (specjalnego klucza wynikowego) pliki nie zostaną rozkodowane... Znalezienie go? Nierealne. Encrypter może mieć do 448 bitów długości, zatem kombinacji jest 2^448 czyli 7 * 10^134 (7 i 134 zera - nawet nie wiem ile to jest :D)! Mało tego, sam klucz też jest przeszyfrowywany 16x wewnątrz archiwum, więc ja tu dużych nadziei bym nie wypatrywał. Jeśli ktoś nie zdobędzie takiego od producenta, to choćby zebrać najlepsze komputery na świecie, to mogły by one szukać tego klucza nawet latami... To jest niestety brutalna prawda o szyfrowaniu.

    To taka mała dygresja odnośnie zabezpieczeń plików.

  • remi

    kalwi - nie ośmieszaj się tymi głupotami

    Bemberg, nie cwaniakuj /Len

  • FyodorChoke

    O co ci chodzi. Voythas zwrócił też uwagę na brak edytora, więc ja piszę dlaczego jego stworzenie jest takie problematyczne.

  • remi

    Więc niby stworzenie edytora jest nierealne?

  • qooboos

    Dam wam rade na przyszlosc - NIGDY nie piszcie w ten sposob, bo mozecie byc pewni, ze zaraz zleca sie dziecaszki cwaniakujace co to nie oni.

  • FyodorChoke

    Nie, rozkodowanie encryptera przez ludzi... A bez niego nie da się raczej stworzyć samej aplikacji, która otworzyła by pliki gry w wersji PC, zakładając, że twórcy faktycznie użyli Blowfish'a. Nie wiadomo też jak długiego klucza użyli.

    Zobacz zwykłe archiwum *.rar z hasłem. Odszyfrowywanie hasła z pliku może trwać bardzo, ale to bardzo długo.

    Temat rzeka, w sumie nie wiadomo co tak naprawdę zastosowali twórcy więc ciężko tu strzelać, mogli równie dobrze użyć jakiegoś prostego klucza, który ktoś odszyfruje bez problemów. Stwierdziłem, że stworzenie ów edytora, może być po prostu dosyć trudne, niekoniecznie nierealne.

  • Fatal error: Uncaught exception 'Twig_Error_Loader' with message 'Unable to find template "bbcode.html" (looked into: /usr/home/IronSquad/domains/ironsquad.pl/public_html/subdomains/forum/styles/all/template).' in /usr/home/IronSquad/domains/ironsquad.pl/public_html/subdomains/forum/vendor/twig/twig/lib/Twig/Loader/Filesystem.php:232 Stack trace: #0 /usr/home/IronSquad/domains/ironsquad.pl/public_html/subdomains/forum/phpbb/template/twig/loader.php(135): Twig_Loader_Filesystem->findTemplate('bbcode.html') #1 /usr/home/IronSquad/domains/ironsquad.pl/public_html/subdomains/forum/vendor/twig/twig/lib/Twig/Loader/Filesystem.php(150): phpbb\template\twig\loader->findTemplate('bbcode.html') #2 /usr/home/IronSquad/domains/ironsquad.pl/public_html/subdomains/forum/phpbb/template/twig/twig.php(382): Twig_Loader_Filesystem->getCacheKey('bbcode.html') #3 /usr/home/IronSquad/domains/ironsquad.pl/public_html/subdomains/forum/includes/bbcode.php(171): phpbb\template\twig\twig->get_source_file_for_handle('bbcode.html') #4 /usr/home/Iron in /usr/home/IronSquad/domains/ironsquad.pl/public_html/subdomains/forum/vendor/twig/twig/lib/Twig/Loader/Filesystem.php on line 232